فرش قسطی مستمری بگیران, مشخصات فرش 700 شانه

مشخصات فرش 700 شانه

مشخصات فرش 700 شانه

مشخصات فرش 700 شانه

فرش های ماشینی از لحاظ تعداد شانه ها و تعداد  تراکم متنوع هستند که عبارتند از فرش های 700 شانه ، فرش 1000 شانه و فرش ماشینی 1200 شانه . ما تصمیم داریم در این مقاله به مشخصات فرش های ماشینی 700 شانه بپردازیم . و از لحاظ  زیبایی ، دوام ، مواد اولیه بکار رفته آن ، ضخامت فرش ، تعداد گره ها و …… مورد برسی قراردهیم.

مشخصات فرش 700 شانه

 

مشخصات فرش 700 شانه

تعریف از تراکم و شانه در فرش‌های ماشینی
اول تعریف مختصری از تعداد شانه و تعداد تراکم در فرش های ماشینی را بیان می کنیم تا با آن آشنا شوید بعد هم به سراغ فرش های 700 شانه خواهیم رفت.
تعریف شانه : به تعداد گره هایی که در یک متر از فرش های ماشینی زده می‌شود شانه فرش می گویند . به این دلیل  که شمردن تعداد گره های که در یک متر از فرش قرار دارد کار ساده ای نیست . بنابراین برای پی بردن به تعداد شانه در فرش بهتر است که ده سانتی متر از آن را در نظر بگیریم و تعداد گره های موجود در آن ده سانت را بشمارید در یک فرش 700 شانه تعداد گره های که باید در این سانت وجود داشته باشد 70 گره هست.

مشخصات فرش 700 شانه

مشخصات فرش 700 شانه

تعریف تراکم : به تعداد گره های که در یک متر از طول فرش ماشینی زده می‌شود تراکم می گویند . برای شمردن تعداد تراکم در یک فرش نیز می توانید مانند تعداد شانه ها عمل نمایید و ده سانتی متر از طول فرش را در نظر بگیرید و تعداد گره های که در آن قسمت می باشد را مورد شمار قرار دهید .
هر چه تعداد تراکم و شانه در یک فرش بیشتر باشد آن فرش دارای و مقاومت بیشتر و همچنین فرش ظریف تر خواهد بود و از ضخامت آن کاسته می‌شود .

مشخصات فرش 700 شانه

مشخصات فرش 700 شانه واقی:
همانظور که گفته شد فرش های 700 شانه واقعی  دارای تراکم عرضی 700 و تراکم طولی 2550 می باشند . و رایج ترین دستگاه های که برای بافت آن ها مود استفاده قرار می گیرد hcpx2 هست. این فرش دارای طرح ها و نقشه های متنوعی است . فرش های 700 شانه واقعی در مقایسه با سایر فرش ها داری ضخامت بیشتری هستند. و همین ویژگی باعث شده  که مورد پسند افرادی قرار گیر که از فرش بیشتر از مبلمان استفاده می کنند .  قیمت فرش 700 شانه واقعی نسبت به فرش‌های با تعداد شانه و تراکم بالا بسیار مناسب تر است و افرادی که دارای بودجه زیادی برای خرید فرش نیستند می توانند به راحتی فرش های 700 شانه  را خریداری کنند. . در فرش‌های 700 شانه واقعی نمی توان از طرح و نقش فرش های 1000 شانه و یا 1200 شانه استفاده کرد . دوام فرش های 700 شانه واقعی، لطافت و دوام در فرش ها به جنس نخ و یا الیاف استفاده شده در آن فرش  بستگی دارد و همچنین هر چه تعداد شانه و تراکم در یک فرش کمتر باشد ضخامت فرش بیشتر خواهد بود و در نتیجه دوام آن نیز افزایش می یابد . بنابراین فرش های 700 شانه دارای دوام و نرمی بالا می باشند .

مشخصات فرش 700 شانه

مشخصات فرش 700 شانه

فرش 700 شانه با دیگر فرش ها از نظر عمر فرش

مشخصات فرش 700 شانه

فرشهای 700 شانه دارای ضخامت بیشتری هستند نسبت به فرشهای 1200 شانه و 1500 شانه  و در دید عموم  افراد ضخامت بیشتر فرش باعث می شود فرش نسبت به فرش های دیگه دیرتر خراب شود. اکثر مردم فرش های 700 شانه را برای محیط های پر رفت و آمد یا خانواده های پر جمعیت انتخاب می کنند. اگر این مسئله برایتان مهم نیس پیشنهاد میکنیم برای خرید فرش 1200 شانه و خرید فرش 1500 شانه اقدام کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *