فرش های وینتیج کهنه نما

مشخصات فرش های وینتیج

 مشخصات فرش های وینتیج

فرش یکی از اصلی‌ترین لوازم  زیبایی در خانه است که می‌تواند نشاط و شادابی  را به خانه بدهد. در واقع فرش یکی از لوازم تکمیل کننده دکوراسیون داخل منزل است . بدون فرش خانه سرد و بی روح به نظر می‌رسد و همین باعث شده که امروزه فرش یکی از  و اصلی‌ترین اکسسوری‌ها در منزل ها محسوب شود. امروزه صنعت فرش نسبت به گذشته پیشرفت زیادی داشته است و انواع فرش‌های ماشینی طراحی شده‌اند. یکی از مدرن‌ترین نوع این فرش‌ها، وینتیج هستند. استفاده از طرح‌های وینتیج در دکوراسیون مدرن کاربرد به سزایی دارد. اگر نمی‌دانید که  فرش وینتیج چیست ما در کلکسیون فرش کوروش سعی داریم این مطلب را به خوبی برای شما توضیح دهیم، تا اگر قصد دارید دکوراسیون منزلتان را  لوکس‌تر کنید، با کاربرد این نوع فرش‌ها نیز آشنا باشید.

فرش ماشینی طرح ورساچ

توضیح فرش های وینتیج

واژه وینتیج در لغت به معنی مرغوب است، این لغت در واقع به دوران پیشین بازمیگردد . در اصطلاح نیز به آن دسته از لوازمی گفته می‌شد که از 80 الی 20 سال پیش مورد علاقه بسیاری از مردم بوده  و در دنیای مدرن دوباره از آن‌ها استفاده می‌شود. سبک وینتیج نیز در اروپا و پس از پایان جنگ جهانی به وجود آمد. در آن زمان مردم برای این که بتوانند خانه‌های خراب خود را دوباره بسازند به سمت اشیا قدیمی‌ می‌رفتند، چرا که آن زمان آن لوازم ارزان‌تر بود پس از آن در سال 1990 این سبک بسیار مورد توجه مردم قرار گرفت.
فرش‌های دستبافت همیشه مورد علاقه مردم بوده اما به علت قیمت بالای آن‌ها بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند که نمونه‌های مشابه آن‌ها را خریداری کنند. فرش‌ وینتیج بسیار شبیه فرش‌های دستبافت است و به دلیل ظاهر کهنه‌ای که دارند شباهت زیادی به فرش‌های قدیمی دارد. به همین دلیل به این نوع از فرش‌ها، فرش‌های وینتیج و یا کهنه نما می‌گویند. در اصل، این فرش‌ها، فرش‌هایی نیستند که مرور زمان آن‌ها را کهنه کرده باشد، بلکه آن‌ها را به عمد کهنه نما می‌کنند تا ظاهری شبیه به انواع فرش‌ اصیل و دستبافت قدیمی داشته باشند.

فرش وینتیج چیست؟

انواع فرش وینتیج؟

فرش‌های وینتیج  به دو صورت مختلف ایجاد می‌شوند. این فرش‌ها اول  فرش ماشینی‌ هستند که با استفاده از رنگ‌های  کم رنگ و بافت ساییده شده آن را به فرش‌های کهنه و نخ نما تبدیل می‌کنند. در این مدل از نخ‌های پلی استیر و یا ابریشم مصنوعی استفاده می‌کنند. در نوع دوم این فرش‌ها، فرش‌های دستبافتی که دارای قدمت زیادی هستند را به عنوان فرش وینتیج استفاده می‌کنند. این فرش‌ها به دلیل قدمت بسیار بالایی که دارند ارزش و قیمت زیادی هم دارند، چرا که به گفته متخصصان حوزه فرش، فرش‌های دستبافت هر چه پای بیشتری بخورند، هر چه نور بیشتری ببینند و هر چه بیشتر شسته شوند، ارزش بیشتری خواهند داشت.
فرش‌های وینتیج در انواع مختلف ترک، فرش وینتیج طوسی، وینتیج 700 شانه وجود دارند که هر کدام دارای طرح‌ها و رنگ‌های منحصر به فردی بوده و استفاده از آن‌ها در دکوراسیون داخلی شما، می‌تواند سبک جدیدی را به وجود آورد. در میان این فرش‌ها، وینتیج‌های طوسی دارای طرفداران بیشتری هستند، این نوع فرش دارای رنگ های  طوسی و سفید هستند که به صورت فانتزی تولید می‌شوند.

انواع فرش وینتیج کدامند؟

خصوصیات فرش وینتیج چیست؟

حال که متوجه شدین که فرش وینتیج چیست بهتر است که با ویژگی‌های این مدل فرش آشنا شوید. به طور کلی از همان زمانی که تولید و بافت فرش در کشور ما رونق زیادی پیدا کرد، مدل‌های بسیار زیادی نیز وارد بازار شدند. چندین سال است که کارخانه‌ها به تولید فرش‌های فانتزی مشغول هستند. یکی از پرطرفدارترین فرش‌های فانتزی فرش های وینتیج بوده که دارای خصوصیات خاصی هستند.

  • جنس نخ
    فرش‌های وینتیج دارای ابریشم مصنوعی , هستند، این نخ‌ها در کارخانه‌ها برای بافت فرش‌های مدرن به کار می‌رود. به دلیل استفاده از این نوع ابریشم و یا همان پلی استر، وزن فرش نسبت به دیگر انواع فرش‌ها سبک‌تراست. همین سبک‌تر بودن را می‌توان یک مزیت اصلی برای فرش‌های وینتیج دانست. لازم به ذکر است که استفاده از این نخ‌ها باعث می‌شود که در فرش‌های وینتیج پرز وجود نداشته باشد و یا مقدار آن بسیار کم تر باشد.
  • طرح فرش
    رنگ و طرح فرش‌های وینتیج بسیار خاص و متنوع هست و شما می‌توانید آن‌ها را به راحتی با دکوراسیون خود ست کنید. در واقع تنوع یکی از اصلی‌ترین مزیت‌های فرش‌های وینتیج است که با هر سلیقه‌ای هماهنگ می‌شود. در ضمن این فرش‌ها دارای طول عمر زیادی هستند و می‌توان از آن‌ها برای سال‌ها استفاده نمود.

انواع طرح فرش وینتیج کاشان

  • قیمت فرش وینتیج
    به طور کلی می‌توان گفت که قیمت فرش‌های فانتزی و مدرن نسبت به دیگر فرش‌های سنتی کمی پایین‌تر و مناسب‌تر است. البته لازم به ذکر است که میزان تراکم، ابعاد فرش و همچنین جنس نخ نیز در قیمت نهایی فرش‌ها تاثیرگذار هستند. اما فرش‌های وینتیج علاوه‌بر ظاهر جذابی که دارند، قیمت مناسب آن‌ها نیز می‌تواند یک دلیل محکم برای انتخاب آن‌ها باشد.

خصوصیات فرش وینتیج چیست؟

کاربرد فرش کهنه نما در دکوراسیون

اکنون دانستید که فرش وینتیج چیست و چه خصوصیاتی دارد، تصمیم با شماست که فضای دکوراسیون داخلی خود را با استفاده از این فرش‌ها مدرن‌تر کنید. قطعا استفاده از این فرش‌ها در دکوراسیون داخلی می‌تواند فضایی شیک تری را به وجود آورد. یکی از ویژگی‌های این فرش‌ها این است که با همه سبک‌های دکوراسیون هماهنگی داشته و می‌توانید به خوبی آن‌ها را با مبلمان و وسایل خانه هماهنگ کنید. بنابراین اگر منزل خود را به سبک مینیمال چیده‌اید و یا حتی از سبک سنتی استفاده کرده اید، می‌توانید با استفاده از فرش‌های وینتیج اصالت بی‌نظیری را به منزل خود بدهید.

کاربرد فرش کهنه نما در دکوراسیون چیست؟

فرش ماشینی وینتیج و انواع آن

فرش‌های ماشینی وینتیج در شانه و تراکم‌های متفاوتی تولید می‌شود که یکی از گونه‌های آن، فرش وینتیج 500 شانه می‌باشد . این فرش وینتیج از الیاف اکریلیک و میکرو مودال بافت می‌شود که از زیبایی و در عین حال، لطافت و استحکام بالایی برخوردار است.

قیمت فرش وینتیج 500 شانه نسبت به فرش‌ وینتیج 700 شانه، فرش وینتیج 1000 شانه و فرش وینتیج 1200 شانه پایین‌تر هستش و به دلیل تکنولوژی خاص در فرایند تولید نخ، این فرش ماشینی از لطافت و نرمی بسیار بالایی برخوردار است. در نتیجه فرش وینتیج 500 شانه، قابلیت تا شدن و بسته‌بندی داخل ساک‌های مخصوص خود را دارد. بیشتر تولید این فرش ماشینی، به کشورهای دیگر صادر می‌شود.

فرش وینتیج 500 شانه که با استقبال زیاد مشتریان فرش ماشینی مواجه شده است. فرش پتینه کهنه‌نما در طرح‌ها و رنگ‌های بسیار متنوع و زیبا تولید می‌شود. 

فرش وینتیج تطبیق پذیر و همه کاره است

فرش وینتیج حس کلاسیک را می بخشد و می توان آن را با سبک های مختلف طراحی ترکیب کرد و پیشنهاد می کنیم که در جست و جوی فرشی با پایه ی خنثی باشید که دارای رنگ های کوچکی است به این ترتیب تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که رنگ های برجسته ای که در سراسر فرش وجود دارد را انتخاب نمایید و آن ها را در بقیه ی فضای خود به شکل های آثار هنری و لوازم جانبی تکرار کنید.

الگوهای قدیمی احساس تازگی دارند

فرش وینتیج از لحاظ قدیمی بودن طرح و نقشه خود به معنای خشن و دورافتاده نیست بلکه با مبلمان امروزی هماهنگ است زیرا همراه الگوها و رنگ بندی هایی است که جدید به نظر می رسد ، فراموش نکنید که زیباشناسی طرح های فرش وینتیج تا حد زیادی مبتنی بر مینیمالیسم است.

همیشه در جریان است

مدها  در طول زمان می آیند و می روند و به همین دلیل همیشه آسان نیست که بدانید کدام فرش برای شما مناسب تر است ، با این حال یک نکته ی مرتبط با این موضوع درباره ی فرش های وینتیج وجود دارد این هست که  هرگز از مد نمی افتد. در واقع طرح های این نوع فرش به همان اندازه محبوب است که در سالیان گذشته نیز بوده است آن هم با وجود رنگ های چشمگیر و طرح های منحصر به فردی که دارد.

خرید فرش وینتیج

برای خرید فرش وینتیج باید یک سری نکات را در نظر بگیرید تا بتوانید خرید خوبی داشته باشید. نکته اول دکوراسیون منزل شما است. شما باید باتوجه به دکوراسیون منزل خود فرش وینتیج را انتخاب و خریداری کنید. زیرا فرش تاثیر بسزایی در دکوراسیون منزل دارد.

نکته دوم که باید مورد توجه قرار دهید قیمت فرش است. از فروشگاه های معتبر خرید کنید زیرا برخی فروشگاه های فرش ممکن است فرش را با قیمت واقعی به شما نفروشند. فرش های وینتیج یا 1200 شانه هست یا 1500 که این دو نوع فرش بهترین فرش های وینتیج است.البته فرش 700 شانه هم طرح وینتیج دارد ولی به پای 1200 و 1500 شانه نمیرسد.برای خرید فرش وینتیج و برروز ترین طرح ها این مدل فرش میتوانید وارد سایت فرش کلکسیون فرش کوروش شوید و با قیمت کارخانه آن را درب منزل و با ارسال رایگان تحویل بگیرید.

جنس فرش وینتیج ازاکریلیک است و دارای هرگونه و هرشکل طرحی است که باعث میشود با سلیقه های گوناگون ست شود.

 

فرش وینتیج

مزایای استفاده از فرش وینتیج

نتیجه گیری

فرش وینتیج جزو جذاب‌ترین محصولات ماشینی در دنیا به‌حساب می‌آید که امروزه در ایران و خارج از کشور طرفداران زیادی پیدا کرده است. ترکیب سنت و مدرنیته باعث شده این محصول نسبت به دیگر فرش‌های ماشینی متفاوت باشد. برای خرید فرش وینتیج می‌توانید به سایت فرش کوروش مراجعه کنید و از خرید اینترنتی آسان لذت ببرید. این مجموعه فرش شما را به‌صورت رایگان تا درب منزل ارسال می‌کند و همچنین شما می‌توانید از 1300 طرح مختلف محصول موردنظر خود را خریداری کنید. فرش وینتیج بهترین گزینه برای خاص‌پسندان است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *