تمیز کردن لکه روغن از روی فرش

تمیز کردن لکه روغن از روی فرش

تمیز کردن لکه روغن از روی فرش

اگر لکه روغن روی فرش تازه است اول روی آن چند دستمال کاغذی قرار دهید تا روغن اضافی جذب دستمال شود. اگر مقدار روغن و چربی روی فرش زیاد است میتوانید با استفاده از یک قاشق اینکار را انجام دهید فقط مراقب باشید تا لکه روی فرش پخش نشود و سطح بیشتری را کثیف نکند. حال که مقدار اضافی روغن از روی فرش جمع آوری شد باید نسبت به پاک کردن لکه آن اقدام کرد.

پاک کردن لکه روغن با پودر بچه، نمک یا نشاسته

استفاده از مایع ظرفشویی ساده ترین روش برای پاک کردن لکه روغن از روی فرش و چربی است. اما اگر لکه روغن یا چربی مدت زیادی روی فرش مانده باشد، استفاده از مایع ظرفشویی برای پاک کردن آن کار آسانی نیست و نخواهد بود و باید لکه روغن را با   محلول های دیگری پاک کنید.

بهترین محلول های پاک کننده خانگی فرش 

در خانه همه ما مقداری سرکه سفید، جوش شیرین، مایع ظرفشویی و یا آبلیمو هست. با استفاده از این مواد میتوانید محلول خانگی مورد نظر خود را برای پاک کردن لکه های مختلف از جمله لکه چربی و روغن، قهوه، چای یا نسکافه درست کنید. در ادامه نحوه درست کردن محلول خانگی با هریک از این مواد را به شما توضیح خواهیم داد.

  • سرکه سفید
  • جوش شیرین
  • آبلیمو
  • مایع ظرفشویی
  • ماست
  • آب گازدار

قبل از استفاده از محلول پاک کننده روغن، حتما به جنس تاروپود فرش‌تان توجه کنید .اگر جنس تاروپود فرش از مواد حساسی مثل پشمی که رنگ می‌دهد و یا ابریشم است، بهتر است پاک کردن لکه روغن یا چربی را خودتان در منزل انجام ندهید و به قالیشویی مراجعه کنید، تا از بین بردن لکه روغن روی موکت و فرش شما با دستگاه‌های مناسب و مخصوص انجام شود.

 

جمع‌بندی

فرش‌ها به دلیل آن که دائما در معرض محیط هستند، امکان آلوده و کثیف شدن آن‌ها بسیار بالا است. ریختن روغن و چربی روی فرش‌ها یکی از بدترین اتفاقاتی است که احتمال دارد برای آن‌ها رخ دهد. روغن و چربی به دلیل چسبندگی بالا،مخصوصا بعد از گذشت مدت زیادی به سختی از سطوحی مانند فرش پاک می‌شوند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *