نحوه پاک کردن چسب از روی فرش

نحوه پاک کردن چسب از روی فرش

نحوه پاک کردن چسب از روی فرش

هر چسبی می‌تواند به فرش آسیب برساند. چسب چوب، چسب آهن، چسب قطره‌ای، چسب آکواریوم، چسب دوقلو، چسب یک دو سه و…| هر یک به یک میزان می‌توانند به فرش‌های شما آسیب برسانند. برخلاف که که به نظر می‌رسد، پاک کردن چسب از روی فرش کار آسانی نبوده و در صورت عدم استفاده از مواد مناسب و ابزارهای کاربردی می‌توانید به فرش خود آسیب برسانید.

 مراحل پاک کردن چسب از روی فرش

از بین بردن چسب روی فرش روندی متفاوت‌تر از پاک کردن دیگر لکه‌های ریخته شده روی فرش است. به طور کلی، لکه‌هایی مانند ادرار، خون، جوهر، چربی، آب‌میوه‌ها و… با روش‌های متفات‌تری تمیز می‌شوند.

بهترین رروش های پاک کردن چسب از روی فرش  عبارتند از:

 استفاده از اتوی لباس

یکی از بهترین روش‌های پاک کردن چسب از روی فرش استفاده از اتوی لباس است. در این روش، ابتدا  یک پارچه نخی را بر روی فرش و لکه قرار دهید و سپس اتو را با دمای متوسط بر روی آن قرار دهید. با این کار، لکه چسب کاملاً به پارچه نخی منتقل میشود. این کار را تا زمانی ادامه دهید که لکه به طور کامل از بین برود.

 استفاده از سرکه

سرکه یکی دیگر از حلال هایی است که می تواند برای پاک کردن لکه چسب  از روی فرش استفاده کرد. برای استفاده از این روش، ابتدا باید مقداری سرکه سفید را روی یک پارچه تمیز بریزید. سپس، پارچه را روی لکه چسب قرار دهید و به آرامی فشار دهید. این کار را تا زمانی که چسب به طور کامل از روی فرش پاک شود، ادامه دهید.

 استفاده از نمک

نمک  می تواند به عنوان یک حلال ضعیف برای چسب  استفاده شود. برای استفاده از این روش، ابتدا باید مقداری نمک را روی لکه چسب بریزید. سپس، روی نمک مقداری آب بریزید تا به حالت خمیر درآید. بعد از چند دقیقه، خمیر نمک را با یک پارچه تمیز پاک کنید. این کار را تا زمانی که چسب به طور کامل از روی فرش پاک شود، ادامه دهید.

 

 استفاده از سرکه سفید

یکی دیگر از راه های کاربردی پاک کردن چسب از فرش استفاده از سرکه سفید است. در این روش ابتدا لازم است که با یک چاقو لکه چسب را بکنید. سپس مقداری سرکه سفید مقطر را بر روی یک پارچه ریخته و برای یک دقیقه محل لکه را با آن پاک کنید.

 استون برای پاک کردن چسب از روی فرش

یکی از بهترین روش‌هایی که می‌توان با استفاده از آن لکه‌های چسب را از روی فرش‌ از بین برد، استفاده از استون است. البته استون یک ماده شیمیایی است و لازم است که حتماً از قبل آن را بر روی قسمتی از فرش تست کرده و مطمئن شوید که آسیبی به فرش وارد نمیکند.

در این روش باید چند قطره استون را روی چسب بریزید و بعدا با استفاده از یک دستمال نخی تمیز و مرطوب آن را تمیز کنید.

سخن پایانی

با استفاده از روش‌هایی که تا به اینجا گفتیم، می‌توانید برای پاک کردن چسب از روی فرش اقدام کنید. تنها نکته مهمی که باید در نظر بگیرید، تمیز کردن آن‌ها در سریع‌ترین زمان ممکن است. به یاد داشته باشید که اگر لکه چسب خشک شود، بهترین کاراستفاده از ابزارهایی مانند اتوی لباس، فریز کردن با یخ، محلول صابون و مایع ظرف‌شویی و یا استون است.

امیدواریم که مطالب گفته شد مفید بوده باشند، چنانچه در مورد هر یک از مطالب گفته شده با سوالی مواجه شدید و یا موضوعی وجود داشت که تمایل داشتید در مورد آن‌ها بیشتر بدانید، میتوانید با کارشناسان ما با شماره های 09022606076 و02632409960 در تماس باشید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *