طریقه شستن فرش با شامپو فرش

طریقه شستن فرش با شامپو فرش

طریقه شستن فرش با شامپو فرش

مرحله اول: جارو زدن فرش 

شاید این مرحله از نگاه برخی از افراد اصلا مهم نباشد اما خیلی در تمیزی فرش تاثیرگزار است. قبل از شستن فرش با شامپو فرش کاملا آن را جارو کنید تا هیچ گرد و غبار روی فرش باقی نماند.

مرحله دوم: استفاده از شامپو فرش
برای شستن فرش با شامپو فرش  یک سطل، آب ، اسفنج یا پارچه نخی و شامپو فرش نیاز هست. مراحل شستوشوی فرش با شامپو فرش به شرح زیر است:
•    ابتدا مقداری شامپو فرش را با آب مخلوط کنید تا کاملا کف کند.
•    حال پارچه نخی یا اسفنج را به محلول و کفی که ساختیم آغشته می‌کنیم و روی فرش  می‌کشیم.
•    بعد از مطمعن شدن از برطرف شدن کثیفی یا لک فرش، می‌گزاریم  نیم ساعت کف شامپو فرش روی فرش ماشینی بماند.
•    بعد از نیم ساعت با استفاده از یک دستمال مرطوب باقی مانده کف ها را از روی فرش برمی‌داریم.
•    حال باید به فرش زمان دهیم تا کاملا خشک شود. می‌توانیم در و پنجره ها را باز بگذاریم و یا از بخارشویی استفاده کنیم تا فرش را زودتر خشک کنیم.

استفاده از شامپو فرش به تنهایی برای شستن فرش باعث آسیب به فرش و پوسیدگی فرش  می‌شود. زیرا محلول شامپو فرش به ریشه های فرش ما می‌رسد و باعث پوسیدگی فرش ما می‌شود. محلول آب و شامپو فرش تنها سطح فرش را تمیز می‌کند و به ریشه فرش نمی‌رسد.
دستور مصرف درست هر شامپو فرش روی جعبه آن نوشته شده و بهتر است به همان روش نیز از شامپو فرش برای شستن فرش ماشینی خود استفاده کنیم.

نکته
به هیچ عنوان از شامپو فرش برای شستشوی فرش دستبافت استفاده نکنید زیرا شستن فرش دستبافت کار تخصصی است و بسته به نوع الیاف آن باید انجام شود. ممکن است استفاده از شامپو فرش برای فرش دستبافت باعث ترکیب شدن رنگ های فرش شود و زیبایی را از فرش شما بگیرد.

عکس شامپو فرش

ویژگی های یک شامپو فرش خوب

با توجه به این که جنس انواع فرش ها با هم متفاوت است یک شامپو فرش استاندارد باید بتواند با همه نوع بافت فرش سازگاری داشته باشد و از پس تمیز کردن همه آن ها بر بیاید و علاوه بر آن کمترین ضرر را به بافت فرش و موکت برساند. به همین دلیل است که کارشناسان معتقدند شامپو فرشی مناسب است که کمترین مواد شیمیایی را در فرمولاسیون خودش داشته باشد. این ویژگی باعث می شود که زمان استفاده از شامپو فرش رنگ های فرش دچار تداخل نشود و تار و پود فرش نرمی  خودش را حفظ کند.

ساختن شامپو فرش در منزل

اگر شامپو فرش در خانه ندارید می توانید یکی از راه های زیر را امتحان کنید. فقط هیچ کدام از ترکیبات زیر را به صورت مستقیم بر روی فرش امتحان نکنید بلکه دستمال سفیدی را داخل محلول بزنید و آن را بر روی لکه بکشید. سفیدی رنگ دستمال کمک می کند تا متوجه تداخل رنگ ایجاد شده توسط محلول بشوید.

1- ساختن محلول شستشو

مقدار یک چهارم قاشق چایخوری مایع ظرفشویی شفاف را در یک فنجان آب نیمه ولرم بریزید.

2- استفاده از سرکه

یک فنجان سرکه سفید را با دو فنجان آب مخلوط کنید.

امیدواریم که این مقاله برای شما کاربرد کافی داشته باشد. اگر سوال یا نظری در این باره دارید حتما با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.کارشناسان ما با پشتیبانی 24 ساعته شمارا در تمامی امور مربوط به فرش و شستشوی آن راهنمایی میکنند تلفن های تماس جهت مشاوره:

02632409960

09022606076

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *