فرش نسکافه ای در دکوراسیون منزل

فرش نسکافه ای در دکوراسیون منزل

فرش نسکافه ای در دکوراسیون منزل

فرش نسکافه‌ای در دکوراسیون بسیار پر طرفدار است . رنگ نسکافه‌ای طیف خاصی از رنگ قهوه ای به شمار می آید  و اگر تمایل داشتید از این رنگ خاص در طراحی داخلی منزل‌تان بهره ببرید، بهتر است آن را با رنگ‌های مناسب و مکمل ترکیب کنید. روانشناسی رنگ‌ها به شما کمک می‌کند که بهترین‌ها را برای دکوراسیون و محیط اطراف خود انتخاب کنید و با استفاده از تأثیر رنگ‌ها به حس‌های دلخواه خود دست پیدا کنید.

رنگ نسکافه‌ای، از سری رنگ‌های گرم و خنثی هست. این رنگ احساس آرامش، راحتی و امنیت را القا می‌کند. رنگ نسکافه‌ای همچنین محرک حس قدرت و اطمینان پذیری است. رنگ نسکافه‌ای برای به کار رفتن در محیط کار هم مناسب است.

چیدمان فرش نسکافه ای با مبلمان:

مبل و فرش دو عنصر اصلی در دکوراسیون منزل هستند. به همین علت، انتخاب رنگ و مدل آن‌ در دکوراسیون داخلی بسیار مهم است. با خرید این وسایل از یک مرکز حرفه‌ای، مطمئن می‌توانید باشید که در طراحی مبل‌ها، نکات هماهنگی بین رنگ‌ها رعایت شده است و نیاز نیست نگران باشید. هماهنگی رنگ مبلمان و فرش نسکافه‌ای در دکوراسیون، نکته‌ای بسیار مهم است.

برای ست کردن مبل و فرش، می‌توانید این دو وسیله را کاملا هم‌رنگ انتخاب کنید. این کار شیک و ساده است و ظاهر یکسانی به منزل شما می‌دهد. برای مثال، با انتخاب مبلمان نسکافه‌ای یک درجه تیره‌تر یا روشن‌تر از رنگ فرش، می‌توانید آن‌ها را ست کنید. با انتخاب وسایل دیگر دکوراسیون منزل با رنگ‌های متفاوت، می‌توانید از بی روح شدن فضا جلوگیری کنید.

انتخاب رنگ مکمل در دکوراسیون داخلی با فرش نسکافه ای

ترکیب رنگ کرم و نسکافه‌ای می‌تواند باعث روشن‌تر شدن فضای شما شود. در دکوراسیون، ترکیب رنگ سفید و نسکافه‌ای به دلیل تضاد آن‌ها، جلوه خاصی به دکوراسیون شما داده و مبلمان رنگ مشکی باعث تاریک‌تر شدن فضا می‌شود که بیشتر برای فضاهای اداری مناسب است. اما اگر این ترکیب را در خانه‌های کوچک استفاده کنید، ممکن است فضا محدود به نظر آید.

ست کردن فرش نسکافه ای با پرده:

یکی از عوامل مهم برای ست کردن فرش نسکافه‌ای با دکوراسیون منازل، پرده میباشد. پرده به عنوان لباس منزل هم شناخته می‌شود و در جنس، طرح، رنگ و مدل‌های مختلفی تولید می‌شوند. با توجه به سلیقه، نیاز به نور، سبک دکوراسیون منزل و عوامل دیگر، می‌توانید پرده مناسب را انتخاب کنید.

برای بهبود ظاهر فضا و دکوراسیون، باید هماهنگی مناسبی بین فرش، پرده و مبلمان ایجاد کرد. با انتخاب رنگ‌ها و طرح‌های هماهنگ، می‌توانید دکوراسیون منزل خود را با یک هارمونی جذاب بهبود بخشید. به همین دلیل، در کنار فرش نسکافه‌ای، پرده مناسب برای منزل خود نیز باید انتخاب کنید.

رنگ دیوار، پرده، مبلمان و فرش جزو مهم‌ترین وسایلی هستند که تاثیر بسزایی در رنگ‌بندی فضای خانه دارند. در نتیجه باید به فکر ست کردن آنها با رنگ‌های مناسب باشید.

ایده‌آل‌ترین فرش برای پرده و مبل نسکافه‌ای کدامند؟
یکی از راه‌های انتخاب رنگ مناسب، استفاده از رنگ‌های نزدیک به هم است. ولی بهتر است رنگ انتخابی پررنگ‌تر یا کمرنگتر از رنگ وسیله‌هایی که دارید، باشد. مثلا برای پرده و یا مبل نسکافه‌ای می‌توانید از فرش کرمی رنگ که تنالیته نزدیک به رنگ نسکافه‌ای دارد استفاده کنید. در این صورت، رنگ چوب مبلمان و یا رنگ والان پرده، می‌تواند در هماهنگی با رنگ فرش به رنگ کرمی انتخاب شوند.

نکات پایانی برای انتخاب فرش :

برای انتخاب رنگ فرش در دکوراسیونی که مبلمان نسکافه‌ای دارد؛ می‌توانید به رنگ کوسن‌ها دقت کنید و فرش را بر اساس ست شدن با رنگ کوسن‌ها انتخاب کنید.

سبک پرده و مبلمان هم در انتخاب فرش تاثیر دارند. برای مبلمانی مدرن و ساده می‌توانید فرش با طرح و نقش زیاد انتخاب کنید. ولی در دکوری با مبلمان کلاسیک و یا پرده‌های مجلل، بهتر است فرش ساده‌تر باشد.

اگر فرش و مبلمان یک تنالیته رنگی دارند؛ بهتر است بقیه وسایل را به رنگ‌های متفاوت ولی متناسب با آنها انتخاب کنید؛ در غیر اینصورت، دکوراسیون منزلتان، یکدست خواهد شد.

رنگ آبی و یا سورمه‌ای یکی از رنگ‌هایی است که در دکوراسیون به رنگ نسکافه‌ای می‌تواند فضای دکوراسیون را از یکدستی خارج کرده و رنگ‌ها را از نظر سردی و گرمی تعدیل کند.

رنگ‌های گرم مانند، آجری و یا قرمز هم می‌تواند در کنار رنگ نسکافه‌ای مناسب باشد. ولی در این صورت فضای دکوراسیون گرم می‌شود و باید برای تعادل، در کنار آنها از رنگ‌های سرد هم استفاده کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *