نکات طلایی انتخاب فرش کودک

نکات طلایی انتخاب فرش کودک

نکات طلایی انتخاب فرش کودک

فرزند شما فرشی را برای اتاق خود نیاز دارد که آن را دوست داشته باشد.  شما نیز به دنبال فرشی برای آن هستید که در عین ظاهر زیبا، در برابر سرما، آلودگی و سایش مقاوم باشد. این مقاله به شما کمک می‌کند تا به انتخاب درست تری دست پیدا کنید و فرشی را خریداری کنید که هم شما از آن راضی باشید و هم مطابق سلیقه فرزندان عزیزتان باشد. در ادامه معیارهای مختلف را خواهیم گفت.

الیاف فرش اتاق کودک

از دیگر نکات بسیار مهمی که برای فرش اتاق کودک باید به آن توجه داشته باشید جنس الیاف به‌کاررفته در فرش است. جنس الیاف فرش از چند نظر حائز اهمیت است. اولین معیار، سلامتی فرزندان است. الیافی که در فرش اتاق کودک استفاده میشود باید پرز ندهد، همچنین استاندارد باشد تا باعث بروز انواع آلرژی در فرزندان نشود. کودکان زمان راه‌رفتن و دویدن روی آن سر نخورند و یا خود فرش روی زمین لیز نخورد. بعضی فرش‌ها به دلیل الیافی که در آنها به‌کاررفته بسیار لیز هستند و این موضوع برای فرزندان بسیار خطرناک است. از انتخاب فرش پرز بلند و شگی برای کودکان دوری کنید. گرچه راه‌رفتن روی آنها به فرزندتان حس خوبی می‌دهد؛ اما لکه، گردوغبار و آلودگی را به خود جذب می‌کنند و تمیزکردن آنها هم سخت هست.

نکات مهم در انتخاب و تهیه فرش اتاق کودک

جنس فرش اتاق کودک

جنس فرش کودک یکی از نکات مهم است که باید به آن توجه شود جنس فرش باید به‌گونه‌ای باشد که حساسیت‌زا نباشد و جنسی نرم و لطیف داشته باشد. بهترین جنس فرش برای اتاق کودک فرش‌های با جنس اکرلیک، پلی‌پروپیلن و… است که بیشتر از این نوع جنس فرش‌ها برای اتاق کودک استفاده می‌شود.

شکل و اندازه فرش

اندازه فرش اتاق کودک باید با ابعاد اتاق کودک متناسب  باشد. شکل فرش هم باید به‌گونه‌ای باشد که باسلیقه کودک، رنگ و شکل وسایل اتاق متناسب باشد در بازار شکل و اندازه‌های متنوعی وجود دارد که می‌تواند نظر هر کودکی را به خود جلب کند. سایز مناسب برای فرش کودک باید به‌گونه‌ای باشد که فرش زیر تخت نباشد.

سخن پایانی

فرش یک وسیله‌ای لازم برای اتاق کودک است. در تهیه و انتخاب فرش برای اتاق کودک باید به برخی از نکات و ویژگی‌های فرش توجه کرد تا به پوست و سلامتی بدن کودک آسیب نزند. فرش اتاق کودک باید دارایی پرزهای نرم و بلند باشد، قابلیت شستشویی داشته باشد، حساسیت‌زا نباشد تا برای اتاق کودک مناسب باشد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *