نکته مهم برای خرید بهترین فرش

نکته مهم برای خرید بهترین فرش

نکته مهم برای خرید بهترین فرش

خرید یک تخته فرش جدید  زیبایی منزل شما را دوچندان می کند. فرش‌ها معمولا سال‌های زیادی دوام دارند اما در برخی از موارد با توجه به نوع فرش و استفاده ای که داشته است، لازم است که پس از چند سال آن‎ها را عوض کنید. فرش ها مانند لباس درخانه ما هستند، پس اگر به دکوراسیون خانه خود اهمیت می‌دهید و می‌خواهید نکات مهمی را برای انتخاب فرش بدانید، حتما تا پایان مارا همراهی کنید. توجه داشته باشید که انتخاب و خرید فرش درست مانند انتخاب اشیاء دیگر نیاز به دقت و توجه زیادی دارد، بنابراین اگر شما نیز می‌خواهید در مورد انتخاب فرش  بیشتر بدانید، ما در این مقاله یک راهنمایی کامل در مورد مهمترین نکات خرید فرش ارائه می‌دهیم تا هنگام خرید بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

کیفیت فرش

مهمترین نکته برای خرید فرش

در زمان خرید فرش لازم است حتما به این نکات توجه داشته باشید.

1.مدت دوام فرش

مهمترین نکته برای انتخاب فرش دوام آن است. دوام فرش بیشتر از برند فرش اهمیت دارد. دوام فرش به طور مستقیم با موارد زیر مرتبط است:

  • ضخامت یا تراکم فرش
  • فیبری که فرش از آن ساخته شده است.

2. مقاومت فرش در برابر لکه ها 

هنگام خرید فرش برای هر قسمت از خانه، مقاومت فرش در برابر لکه، مسئله بسیار مهمی هست؛ چرا که قطعا شما می‌خواهید فرشی را خریداری کنید که سال‌ها برایتان دوام داشته باشد و با کوچکترین لکه‌ کهنه نشود.

3. قیمت فرش 

یکی از مهمترین نکات در هنگام خرید فرش است. معمولاً قیمت فرش ماشینی با کیفیت آن ارتباط مستقیم دارد، اما همیشه اینطور نیست! یکی از مواردی که باید به آن توجه کنید، این است که فرش‌های بسیار شیکی هستند که هزینه بالایی دارند اما با الیافی با کیفیت پایین‌تر ساخته می‌شوند. بهتر است خرید فرش را از یک فروشگاهی که سال‌هاست فعالیت دارد، انجام دهید تا مطمئن شوید که چه چیزی را خریداری می‌کنید و هزینه منصفانه‌ای پرداخت می‌کنید. فرش کوروش به عنوان یکی از مجموعه هایی است که در زمینه فروش انواع فرش فعالیت دارد و می تواند به بهترین شکل ممکن شما را در مورد خرید فرش راهنمایی کند.

4. نرمی و لطافت فرش ها 

انتخاب حس لطافت فرش، لذت بخش‌ترین نکته برای انتخاب فرش است زیرا حس  لطافت دقیقا همان چیزی است که هنگام راه رفتن با پای  روی فرش یا دراز کشیدن روی زمین می توانید آن را حس کنید.

5. نحوه استفاده از فضا برای فرش

در هنگام خریدفرش، باید انواع مختلف فرش را بررسی کنید. بهترین گزینه برای فضای شما تا حد زیادی به نحوه استفاده شما  بستگی دارد. به عنوان مثال، اگر قرار است در پذیرایی که محل رفت وآمد و یا بازی بچه‌هاست، فرش قرار دهید، فرش‌های مخمل انتخاب بهتری هستند.

6. الزامات نگهداری از فرش

همه فرش ها نیاز به تمیز کردن و نگهداری دارند، اما برخی از سبک‌ها و رنگ‌ها بیشتر از بقیه فرش‌ها نیازمند مراقبت شما هستند. قبل از تصمیم‌گیری برای خرید، در مورد الزامات نگهداری از فرش اطلاعاتی به دست آورید. به یاد داشته باشید، فرشی که پُرز زیادی دارد، زودتر از بین می‌رود و حداقل هفته‌ای یک بار باید جاروبرقی زده شود. فرش های کم پرز به راحتی خرد نمی‌شوند و برای اینکه تازه به نظر برسند نیازی به نگهداری زیاد ندارند.

7. برسی بافت فرش ها

از دیگر نکته های مهم خرید فرش، این است که باید نحوه بافت فرش را در نظر بگیرید. برای بررسی بافت فرش بهتر است فرش را از پشت بررسی کنید؛ زیرا در پشت فرش کیفیت بافت بسیار واضح تر از جلو فرش است. با بررسی پشت فرش می‌توانید به نکات زیادی برای انتخاب فرش پی ببرید.فرش ضد آلرژی

8. میزان بودجه برای خرید فرش

نکته مهم قبل از خرید فرش میزان بودجه ای هست که شما برای خرید فرش در نظر گرفته اید. این مورد یک موضوع تقریباَ سخت و دشواری برای اغلب افراد می باشد که چه مقدار باید برای خرید فرش هزینه کنند و بیشتر مردم نمی دانند. قبل خرید فرش تان حتماَ در نظر بگیرید که چه میزان می خواهید برای آن هزینه کنید و بودجه خودتان را در نظر بگیرید. اگر می خواهید تمام منزل را فرش کنید، قطعاً هزینه ای که باید در نظر بگیرید متفاوت تر هست با هزینه ای که برای یک فرش کوچک در نظر گرفته اید.

9. انتخاب سبک فرش

برای اینکه ببینید چه سبکی را برای فضای خود بیشتر میپسندید، می توانید از برخی برنامه های طراحی دکوراسیون  یا از سایت های مختلف کمک بگیرید و تا با سبک مورد علاقه ی خودتان بیشتر اشنا شوید.

10.سبکی و سنگینی فرش

با توجه به  محلی که فرش باید در آنجا پهن شود فرش باید سبک یا سنگین باشد. فرش‌های سبک روی سرامیک سر می‌خورند، به خصوص در اتاق کودکان  استفاده از این فرش‌ها می‌تواند به شدت خطرناک باشد. زیرا شدت اسیب دیدگی این دو طبقه هنگام زمین خوردن بیشتر از بقیه افراد است. برای این افراد سنگینی فرش می‌تواند عامل موثری برای خرید باشد. سنگینی فرش دوصورت است. یا تراکم بالایی دارد که مقدار نخ بکار رفته در ان فرش زیاد است و این کار کیفیت فرش را بالا می‌برد. یا کارخانه از  نخ نامرغوب و ترکیبی استفاده نموده است. شما بعنوان خریدار باید این دو فرش را به خوبی تشخیص دهید. حتی اگر اصرار در خرید فرش سنگین نامرغوب را دارید باید مکان استفاده از آن را هم در نظر داشته باشید تا بعنوان مثال اتاق کودکان نباشد که الیاف به پوست ان‌ها اسیب برساند. یا کودکان را درگیر حساسیت نماید. امروزه برای سر نخوردن فرش روی سرامیک دورتا دور قالی را با چرم می‌دوزند تا روی زمین  ماندگاری بیشتری داشته باشد.راهنمای جامع خرید فرش ماشینی | بررسی 10 نکته مهم

سخن پایانی:

ما در این مقاله سعی کردیم تمامی نکاتی که باید قبل از انتخاب و خرید فرش در نظر بگیرید را بصورت کامل بررسی کردیم. شما میتوانید جهت مشاوره فرش مورد نظر قبل از خرید آن فرش با شماره های 09022606076 و 02632409960 تماس بگیرید و با کارشناسان ما در ارتباط باشید.کلکسیون فرش کوروش در نظر دارد بهترین مشاوره را در زمینه خرید فرش به شما بدهد.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *