ویژگی فرش های آکریلیک

ویژگی فرش های آکریلیک

ویژگی فرش های آکریلیک

فرش آکریلیک از پرطرفدارترین فرش های ماشینی است که از الیاف مصنوعی ساخته شده و خصوصیات مشترکی با پشم دارد.

از ویژگی‌های فرش آکریلیک میتونیم به موارد زیر اشاره کرد:

 فرش اکریلیک ترک

مقاومت بالای فرش آکریلیک:

فرش های آکریلیک مقاومت خیلی خوبی در برابر فشار، رطوبت و لکه داره پارچه‌نمایی: این فرش نوعی بافت و پارچه‌نمای زیبا و همینطور طبیعی از خودش ارائه میده

ضد حساسیت بودن فرش آکریلیک:

به دلیل استفاده از الیاف های مصنوعی، فرش آکریلیک برای افرادی که به الیاف طبیعی حساسیت دارند مناسبه. شاید بپرسین چرا آکریلیک ضد حساسیت ؛ اولین دلیلش عدم وجود پرزدهی فرش است.

آکریلیک در مقایسه با فرش‌های تشکیل شده از الیاف طبیعی کمترین میزان پرزدهی رو تولید می‌کند که می‌تواند به کاهش تحریک افرادی که مبتلا به آلرژی هستند کمک کند.
دلیل دوم الیاف صاف و نرم فرش آکریلیک است.

هرچند که آکریلیک به طور کلی به عنوان یک فرش ضد حساسیت شناخته شده است، اما برای افرادی که به برخی مواد خاص حساس هستند، همچنان ممکنه نیاز به تست و آزمایش قبل از استفاده داشته باشه.

بنابراین، اگر حساسیت خاصی دارید، بهتره با متخصص پزشکی یا متخصص دکوراسیون داخلی مشورت کنید تا انتخاب مناسب تری داشته باشید.

همه اطلاعات درباره فرش های اکریلیک

رنگ‌پذیری فرش های آکریلیک:

فرش های آکریلیک قابلیت جذب رنگ بسیار خوبی دارند و میتوانند طرح‌ و رنگ‌های متنوعی داشته باشند.
یک مزیت ویژه  در فرش های آکریلیک مقاومت به پرتوهای خورشیدی است: الیاف آکریلیک کمترین تغییر رنگ رو در اثر تماس مستقیم با پرتوهای خورشید نشدن میدهند.

سازگاری فرش های آکریلیک با محیط زیست:

اگر برای شما مهم هست که فرش انتخابی شما با محیط زیست سازگار باشد، باید بدانید که تولید فرش آکریلیک معمولاً به کمترین میزان از منابع طبیعی نیاز داره. همینطور مشکلات زیست‌محیطی کمتری هم به همراه دارد.

ویژگی فرش های اکریلیک هیت ست شده:

هیت ست باعث افزایش طول عمر و همچنین مقاومت فرش می‌شود. در این روش نخ پس از ریسیده شدن در دمای بالا، تثبیت می‌شود و به همین دلیل دوام زیادی دارد.

با پیشرفت تکنولوژی و آمدن دستگاه‌های به‌روز و افزایش سرعت بافت دستگاه‌ها، نخ‌ها باید از مقاومت بالایی برخوردار باشند تا پاره نشوند. این نکته در فرش‌هایی که از تراکم بالاتری برخوردار هستند بیشتر موردتوجه قرار می‌گیرد. پاره شدن در هنگام بافت باعث درجه‌دار شدن فرش بافته می‌شوند و همچنین زمان زیادی را از خط تولید برای عیب‌یابی رفع مشکل پیش‌آمده می‌گیرد.

به همین دلیل است که امروزه فرایند هیت ست در بافت فرش ماشینی یک کار ضروری است. دستگاه‌های هیت ست روزانه بین 3 تا 12 تن نخ هیت ست شده تولید می‌کنند که این مورد به موارد مختلفی بستگی دارد.

نحوه تشخیص فرش های آکریلیک:

زمانی که برای خریدن فرش به فروشگاه مراجعه می‌کنید حتماً دست خود را روی فرش بکشید تا بتوانید جزئیات زیادی را درباره فرش اکریلیک تشخیص دهید.

  • اولین نکته: لطافت و نرمی فرش‌های اکریلیک اصلی‌ترین ویژگی آنها است که می‌تواند به شما در تشخیص فرش اکریلیک اصل کمک کند. فرش‌های که رنگ آن به نظر کدر و غیرشفاف می‌رسد اکریلیک نیستند.
  • دومین نکته: زمانی که دست خود را روی فرش می‌کشید اگر متوجه زبری خاصی شدید باید بدانید که این فرش اکریلیک نیست. در فرش اکریلیک دست به‌راحتی روی فرش سر می‌خورد.
  • سومین نکته: فرش اکریلیک اصلاً بوی ناخوشایندی ندارد. اگر هنگام خرید فرش با بوی موارد نفتی برخورد کردید بدانید که آن فرش اکریلیک نیست.
  • چهارمین نکته: نخ‌های اکریلیک درخشندگی و سرزندگی خاصی به فرش هدیه می‌دهند به شکلی که این محصولات نسبت به دیگر فرش‌های داخل بازار شکل شادتری دارند.
  • پنجمین نکته: فرش اکریلیک در برابر پاخوردن مقاومت بالایی دارد و همچنین خاصیت برگشت‌پذیری در این محصول بی‌نظیر است. در صورت استفاده زیاد از فرش اکریلیک به‌هیچ‌وجه خواب آن از بین نمی‌رود. نبود این ویژگی در دیگر محصولات باعث می‌شود فرش کهنه به نظر برسد.

سخن پایانی:

فرش اکریلیک نسبت به دیگر محصولات ماشینی که با نخ‌های پلی‌استر یا الیاف مصنوعی بافت می‌شود از کیفیت و طول عمر بالاتری برخوردار است همین نکته باعث شده است طرف‌داران فرش اکریلیک کاشان نسبت به دیگر محصولات بیشتر باشند. فرش ماشینی اکریلیک در برابر نور آفتاب و شست‌وشوی زیاد مقاوم است و دچار تغییر رنگ، ساییدگی نمی‌شود. 

فرش اکریلیک در برابر چربی، رطوبت، گردوخاک و بید مقاوم است و با ویژگی‌های بسیاری زیادی که دارد می‌تواند گزینه‌ای بسیاری خوبی برای خرید باشد. البته که شما باید در نظر داشته باشید فرش اکریلیک اصل را از نمایندگی‌های معتبر خریداری کنید تا خدایی نکرده فرش تقلبی را به‌عنوان فرش اصل به شما ندهند. همچنین شما می‌توانید با مراجعه به سایت کلکسیون فرش کوروش از طرح‌های مختلف بهترین فرش آکریلیک دیدن کنید و باتوجه‌به سلیقه‌ای که دارید طرح موردنظر خود را انتخاب کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *