تفاوت فرش با فرشینه

تفاوت فرش و فرشینه

تفاوت فرش با فرشینه

فرش ماشینی ، محصولی هست از جنس تارو پود. بافته هایی هست که با قرار گرفتن نخ های رنگی در کنار هم به وجود می آیند. فرش های ماشینی در شانه و تراکم های مختلفی در ابعاد 4 متری، 6 متر، 9 متر، 12 متر و… تولید می شود. طرح های بافت های ماشینی متنوع است و به صورت سنتی کلاسیک و فانتزی مدرن ارائه می شود. جنس فرش های ماشینی از آکریلیک، پلی استر، پلی پروپیلن است.

فرشینه ها بر عکس فرش های ماشینی از جنس های مخمل پلی استر هستند که طرح روی آن با بهترین دستگاه ها چاپ می شود و این محصولات در اندازه ای کوچک و به صورت قالیچه ای ارائه می شوند. بیشتر از فرشینه ها برای راهروها، پادری و آشپزخانه استفاده می شود. پشت آن ها چرم دوزی هست و خاب آن  مانند موکت است؛ در واقع لایه نمدی است که روی چرم دوخته شده . دلیل چرم دوزی پشت آن این است که این لایه نمدی به دلیل سبک بودن روی سرامیک سر می خورد و این لایه چرم، مانعی است برای سر خوردن آنها.

فرشینه| دکوراسیون داخلی آریا پود

جنس فرشینه ها چیست؟

فرشینه‌ از جنس‌های مختلفی ساخته می‌شود که برای هر نوع فرشینه، جنس مناسب آن انتخاب می‌شود. برخی از جنس‌های فرشینه عبارتند از:

۱. ابریشم: ابریشم یکی از گران ترین جنس‌هایی است که برای ساخت فرشینه ها استفاده می‌شود. فرشینه‌های ابریشم دارای بافتی نرم و لطیف هستند و در برابر سایش و استفاده طولانی مدت مقاومت مناسبی دارند.

۲. پشم: پشم یکی از محبوب‌ترین جنس‌های استفاده شده برای ساخت فرشینه ها است. فرشینه‌های پشمی معمولاً نرم و بافتی لطیف دارند و برای استفاده در مراسماتی همچون عروسی، مراسم تشییع جنازه، مراسم‌های دینی و… مناسب اند.

۳. کتان: کتان هم یکی از جنس‌هایی هست که برای ساخت فرشینه ها به کار می‌رود. فرشینه‌های کتان دارای بافتی محکم و قابل اعتماد هستند و برای استفاده در مراسمات رسمی و خاصی همچون مراسم‌های دینی، مناسب اند.

۴. نخ: نخ نیز یکی دیگر از جنس‌هایی است که برای ساخت فرشینه به کار می‌رود. فرشینه‌های نخی معمولاً دارای الگوها و طرح‌های متنوعی هستند و برای استفاده در مراسماتی همچون عروسی، مراسم تشییع جنازه، مراسم‌های دینی و… مناسب هستند.

در کل، جنس فرشینه‌ها باتوجه به به نوع فرشینه و محل استفاده آن تغییر می‌کند و ممکن است از جنس‌های دیگری مثل پلی استر، پلی پروپیلن و… نیز برای ساخت فرشینه‌ها استفاده شود.

فرشینه ی ابریشم| دکوراسیون داخلی آریا پود

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *