پاک کردن لکه فرش در منزل

پاک کردن لکه فرش در منزل

پاک کردن لکه فرش در منزل

یکی از مشکلاتی که برای فرش ها امکان دارد به وجود بیاید بوجود آمدن لکه های مختلف روی فرش ها است.  پاک کردن هر کدام از لکه ها نیز روشی مخصوص به خودش را دارد چرا که در صورت عدم توجه امکان دارد فرش از آنچه هست خراب تر شود. در در ادامه به روش تمیز کردن لکه فرش  اشاره می کنیم.

پاک کردن لکه های فرش

قبل از تمیز کردن فرش حتماً خوب جارو بزنید تا گرد و غبار از روی فرش  گرفته شود ، با مقداری ماست لکه‌هایی را که تازه روی فرش به وجود آمده است را پاک کنید (مخصوصا لکه چای و نسکافه ) ، به این منظور ماست را روی سطح لکه بریزید و با یک قاشق جمع کنید و در صورتی که لازم بود چندین بار این کار را تکرار کنید سپس با دستمال تمیز خوب خشک کنید.

 

مراحل تمیز کردن لکه از سطح فرش

یکی از مشکلاتی که برای فرش ها امکان دارد رخ دهد بوجود آمدن لکه های مختلف روی فرش هاست.  پاک کردن هر کدام از این لکه ها نیز روشی مخصوص به خودش را دارد چرا که در صورت عدم توجه امکان دارد فرش از آنچه هست خراب تر شود. در در ادامه به روش تمیز کردن لکه فرش  اشاره می کنیم.

 

قبل از تمیز کردن فرش حتماً خوب فرش را جارو بزنید تا گرد و غبار آن از بین برود، با مقداری ماست لکه‌هایی را که تازه روی فرش به وجود آمده است را پاک کنید (مخصوصا لکه چای و نسکافه ) ، برای این منظور ماست را روی سطح لکه بریزید و با یک قاشق جمع کنید و در صورت امکان چندین بار این کار را تکرار کنید سپس با دستمال تمیز خوب خشک کنید.

 

پاک کردن سریع لکه از روی فرش :

لازم است بدانید که اگر لکه بر روی فرش بیش از یکی دو روز باقی  بماند ثابت می‌شود پس توصیه می‌شود لکه را هر چه سریع تر  با مواد پیشنهاد شده پاک کنید.

 

پاک کردن لکه ادویه از روی فرش :

برای پاک کردن لکه ادویه از روی فرش  از کمی آب‌لیمو و آب استفاده کنید و سپس با دستمال خشک روی آن بکشید.

 

تمیز کردن چسب قطره ای از رو  فرش

لکه چسب ها از جمله بدترین لکه هایی هستند که می توان از آن ها نام برد. این لکه ها می توانند فرش شما را از بین ببرند چرا که وارد تار و پود فرش می شوند.

چطور می شود چسب قطره ای را که روی فرش ریخته را بعد چند وقت پاک کرد؟

برای پاک کردن چسب قطره ای از روی  فرش دو راه وجود دارد. اولین روش  استفاده از بخار است. برای این کار می توانید از اتو بخار استفاده کنید و پارچه ایی روی محل لکه قرار دهید و به محل لکه بخار کنید تا چسب با حرارت باز شود و به پارچه بچسبد و از بین برود. برای این کار بهتر است سریع اقدام کنید تا بتوانید لکه را کاملا سریع از بین ببرید.

 

بهترین  روش برای از بین بردن چسب قطره ای  استون است که به کمک آن می توان انواع مختلف لکه های باقی مانده از چسب را از بین برد.

 

سرکه یکی دیگر از حلال های موثر و کاربردی در جهت پاک کردن لکه های چسب به حساب  می آید که با استفاده از پارچه آغشته به سرکه به راحتی می توان چسب های خشک شده را نرم و جدا نمود.

 

برای پاک کردن لکه چسب ابتدا به اندازه یک قاشق غذاخوری مایع تمیز کننده با PH متوسط را با مقداری آب ولرم مخلوط کنید و همچنین می توانید مقداری نیز آمونیاک به آن اضافه کنید تا چسب ها را به راحتی بتوانید پاک کنید. البته توجه داشته باشید که درصورت استفاده زیاد از آمونیاک ممکن است فرش شما زودتر پوسیده شود.

روش تمیز کردن لکه فرش در منزل

پاک کردن لکه انار از روی فرش

لکه انار رنگ قرمز خود را با قدرت روی سطح فرش باقی می گذارد. بنابراین سرعت عمل بسیار مهم است. یک راه حل خوب خانگی این است که با ترکیب آب و سرکه سفید می توانید محلولی درست کنید تا از شر این لکه خلاص شوید. در صورت امکان می توانید مقداری شامپو فرش نیز به این محلول اضافه نمایید تا شما را در بهتر پاک کردن لکه کمک کند.

پاک کردن لکه چای و قهوه از روی سطح فرش

روش تمیز کردن لکه فرش در منزل

 

لکه گیری چای و قهوه از روی سطح فرش 

لکه چای و قهوه روی فرش  مانند لکه زدایی شیر است و باید ابتدا اضافی آن را بردارید و با آب ولرم و مقداری پودر لباس شویی و اسفنج آن را تمیز کنید و اگر لکه ها باز باقی ماند از آب اکسیژنه ۵ درصد و مقداری آب لکه زدایی را ادامه دهید تا خوب پاک شود و سپس با دستمال محل را خشک کنید و مالش دهید تا زیبایی خود را پیدا کند و مثل قبل تمیز و زیبا گردد.

تمیز کردن لکه کاکائو ، چسب و بستنی از سطح فرش :

ابتدا به آرامی اطراف محل لکه  را جمع کنید تا لکّه بیشتر پخش نشود سپس ۱ قاشق چایخوری مایع ظرفشویی را در یک فنجان آب حل کنید و این محلول را با پنبه یا دستمالی نرم و تمیز روی محل قرار دهید و بدون اینکه محل لکه را بمالید ، به آرامی آن را تمیز کنید ، چنانچه چند بار این عمل را تکرار کنید اثر ماده ی ریخته شده به طور کامل از بین می‌رود سپس محل مورد نظر را با دستمال مرطوب تمیز کنید.

 

روش تمیز کردن لکه فرش در منزل

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *