مشخصات فرش های 1200 شانه

مشخصات فرش های 1200 شانه

مشخصات فرش های 1200 شانه

در حال حاضر یکی از قشنگ ترین و پرفروش‌ترین فرش‌های ماشینی در بازار،فرش های 1200 شانه هست. اگر  دنبال خرید فرش ماشینی هستید و می‌خواهید اطلاعاتی در مورد فرش های 1200 شانهداشته باشید، با ما در این مقاله همراه باشید تا با مزایا و معایب، خرید و قیمت، ویژگی‌ها، راهنمای خرید، نحوه تشخیص اصل از غیر اصل فرش 1200 شانه و غیره آشنا شوید.

فرش‌های 1200 شانه از معروف‌ترین فرش‌های ماشینی  هستند که باتوجه‌به ظرافتی که دارند، بسیار پر طرفدار است. فرش 1200 شانه در بین فرش‌های ماشینی بخاطر ظریف بودن نخ‌های به‌کاررفته در آن، بیشتر شبیه به فرش‌های دستباف است. ارتفاع خاب فرش نیز یکی از مواردی است که رابطه مستقیمی به شانه و تراکم فرش ماشینی دارد. در کل هرچقدر شانه و تراکم  فرش بیشتر باشد، از لحاظ ارتفاع خاب فرش ارتفاع کمتری خواهد داشت.

رنگ فرش 1200 شانه

قیمت فرش های 1200 شانه

فرش‌های ماشینی باتوجه‌به جنس نخ، تراکم، فرش و غیره دارای قیمت متفاوتی هستند. یکی از بهترین جنس نخ‌های استفاده شده در فرش ماشینی، نخ صددرصد اکریلیک  است. قیمت فرش 1200 شانه با نخ اکریلیک در مقایسه با یک فرش با همین مشخصات ولی نخ فیلامنت یا پلی‌استر به‌مراتب قیمت بالاتری دارد، در نتیجه مشخصات فرش تعیین‌کننده قیمت تمام شده یک فرش است.

برای خرید فرش 1200 شانه می‌توانید از مراکز معتبر، به صورت حضوری خرید خود را انجام دهید.

مزایای فرش های 1200 شانه

هر جنس فرشی می تواند مزایا و معایبی را داشته باشد و فرش های 1200 شانه نیز از این دسته هستند. از مهمترین مزایای فرش 1200 شانه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • این فرش ها فوق العاده ظریف و نرم هستند.
  • این قالی ها شباهت زیادی به فرش های دستبافت ابریشمی دارند به همین دلیل به آن هادستبافت گونه نیز می گویند.
  • طرح و نقش روی این فرش بسیار بالا تر هست به دلیل شانه و تراکم.
  • طرح و رنگ این فرش ها بسیار زیبا و جذاب است.
  • با توجه به اینکه معمولا از نخ اکریلیک ساخته می شوند، عمر و دوام بالایی دارند.
  • شستشوی فرش1200 شانه نسبت به فرش های دیگر مانند700،1000 شانه آسان تر است زیرا سبک تر و نازک تر هستند و لکه ها به راحتی از روی آنها پاک می شوند.

 

نتیجه گیری درباره فرش های 1200 شانه

فرش 1200 شانه یکی از پرطرفدارترین و پرفروش ترین فرش هایی است که امروزه در بسیاری از منازل استفاده میشود، این فرش ها بسته به تعداد شانه و تراکم آنها و نوع الیاف به کار رفته در تولید آنها می توانند مزایا و معایب خاصی داشته باشند.

از مهمترین مزایای این فرش ها می توان به مواردی مانند ظرافت و زیبایی زیاد، عمر طولانی، وزن و معایب فرش 1200 شانه،فرش ۷۰۰ شانه بهتر اشاره کرد. این فرش ها معایبی از جمله هزینه نسبتا بالا، نیاز به مهارت شست و شو، ضخامت کم و … نیز دارند که باعث تزئین بیشتر آن ها می شود.

مزایا و معایب فرش 1200 شانه + صفر تا صد ⭐ 6

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *