پاک کردن لکه جوهر از روی فرش

پاک کردن لکه جوهر از روی فرش

پاک کردن لکه جوهر از روی فرش

یکی از بهترین روش ها برای از بین رفتن لکه جوهر  از روی فرش استفاده از ماست است که بهتر است از ماست یونانی و یا ماست پرچرب استفاده کنید از آنجا که این ماست بافت سنگینی دارد می تواند قدرت لکه بری بیشتری داشته باشد.

همان اول زمانی که فرش شما توسط جوهر لکه شد مقدار کمی ماست با استفاده از قاشق روی محل مورد نظر بریزید توجه کنید که ماست را تنها بر روی قسمت‌ های لکه‌ دار شده ریخته و از پخش کردن آن جلوگیری کنید و اجازه دهید ماست حدود پنج دقیقه روی لکه جوهر باقی بماند و بعدا آن را با استفاده از یک قاشق جمع کنید توجه کنید که قاشق را روی قسمت‌های دیگر فرش نکشید ممکن است با انجام دادن یک بار این مراحل، لکه جوهر به طور کامل پاک نشود به همین دلیل بهتر است کلیه مراحلی که گفته شده را طی چند مرتبه تکرار کنید هرچه رنگ فرش  روشن تر باشد باید طی مراحل بیشتری از ماست استفاده کنید در نهایت با  یک اسفنج و یک شوینده مناسب به‌طورکامل محل لکه دار شده را پاک کنید.

چگونه لکه جوهر خودکار را از روی فرش پاک کنیم؟

توجه داشته باشید که پس از استفاده از ماست قسمت لکه دار شده کمی مرطوب و خیس می باشد با توجه به این موضوع از رفت و آمد  خودداری کنید و اجازه دهید تا به طور کامل خشک شود در غیر این صورت بخشی از لکه جوهر به طور مجدد ظاهر خواهد شد برای خشک کردن سریع محل می‌توانید از باد سشوار استفاده کنید اما توجه داشته باشید که آن را در حرارت پایین تنظیم کرده و فاصله مناسبی را از فرش تا سشوار حفظ نمایید.

پاک کردن لکه جوهر از روی فرش با الکل 

معمولا افراد برای از بین بردن لکه های جوهر از تینر استفاده می‌کنند اما از آنجایی که بعد از به کارگیری این مواد باید از مواد های دیگری برای از بین بردن بوی تینر استفاده کرد بهتر است جایگزینی مناسب تر تعیین شود.
شما می‌توانید الکل  را جایگزین تینر کنید در پی این موضوع دیگر بوی بد تینر روی فرش شما باقی نمی ماند اما توجه داشته باشید که در هنگام به کارگیری الکل هم نکات ایمنی را رعایت کنید.
برای پاک کردن لکه جوهر از روی فرش آشپزخانه از الکل استفاده نکنید زیرا ممکن است با توجه اشعال شکل گرفته در این محل فرش اتش بگیرد. نکته دیگر این که توجه کنید از الکل های  بسیار قوی نیز استفاده نکنید زیرا ممکن است رنگ فرش شما به طور کامل از بین ببرد.

پاک کردن لکه جوهر

پاک کردن لکه جوهر از روی فرش با اسپری مو

شاید جالب باشد که آیا می‌توان از اسپری مو  به عنوان یک پاک کننده مناسب برای از بین بردن لکه جوهر از روی فرش استفاده کرد برای انجام این کار فقط کافی است مراحل زیر را به خوبی انجام دهید. اولین کار آماده کردن یک سری مواد برای پاک کردن جوهر است که از قبیل یک عدد اسپری مو، دستمال حوله‌ای یا چند برگ دستمال کاغذی، یک حوله تمیز و مقداری آب گرم است.

سپس اسپری مو را روی لکه بزنید و سریع دستمال حوله‌ای را روی آن قرار دهید تا لکه خیس شده به خوبی جذب دستمال شود. البته لازم به ذکر است بدانید که انجام این کار به طور مرتب به بزرگی و پررنگی لکه جوهر بستگی دارد. زمانی که تمیز کردن لکه جوهر از روی فرش به پایان رسید، با کمک حوله نرم و آب گرم، باقیمانده اسپری مو را از روی فرش پاک کنید.

استفاده از محلول‌ خانگی برای پاک کردن جوهر

1.مخلوط  سفیده تخم‌مرغ
سفیده تخم‌مرغ می‌توانند ترکیب خوبی  برای پاک کردن لکه های جوهر باشند. مقدار کمی  از یک سفیده تخم‌مرغ روی لکه بمالید. بعد از چند دقیقه، با یک حوله نرم لکه را تمیز کنید.

چگونه جوهر خودکار را از روی موکت پاک کنیم

2. مخلوط اسکلروز و آب
اسکلروز می‌تواند به عنوان انتخاب دیگر برای پاک کردن لکه جوهری استفاده شود. مقدار کمی از اسکلروز را با آب مخلوط کرده و با یک پنبه نرم روی لکه بزنید و تمیز کنید و حتما سعی کنید تا فرش خشک شود.

3.استفاده از جوش شیرین

جوش شیرین هم می‌تواند برای پاک کردن لکه جوهر خودکار از روی فرش استفاده شود. برای استفاده از این روش، ابتدا مقداری جوش شیرین را روی لکه جوهر بریزید و اجازه دهید به مدت  نیم ساعت بماند. سپس، با یک جاروبرقی جوش شیرین را از روی فرش جمع کنید.

سخن پایانی

داشتن لکه جوهر بر روی فرش قطعا آسیب جدی به زیبایی آن وارد می کند. اما با اطلاع از روش‌های مناسب، می‌توانید به راحتی لکه‌های جوهر را از فرش خود پاک کنید و آن را دوباره به حالت اولیه خود برگردانید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *